Toyota odnotowuje spektakularne wzrosty sprzedaży hybryd
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych. Obecnie roczna sprzedaż hybryd na świecie Toyoty przekracza milion, zaś ich łączna sprzedaż od 1997 roku to ponad 7 milionów.
W Europie sprzedaż hybryd bije kolejne rekordy, do czego przyczynia się także Polska. W 2014 roku Europejczycy kupili 178 000 hybryd Toyoty, o 13% więcej niż przed rokiem. Jednak najbardziej spektakularny wzrost, bo aż o 43%, nastąpił w 2013 roku, wraz z pojawieniem się na rynku hybrydowego Aurisa. Ten nowoczesny kompakt okazał się ulubioną hybrydą mieszkańców Starego Kontynentu. Obecnie wersja hybrydowa odpowiada za ponad 50% sprzedaży tego modelu.
W Polsce popularność hybryd rośnie w jeszcze większym stopniu. Pomimo braku państwowych dopłat do zakupu oszczędnych aut, Polacy kupili w ubiegłym roku o 65% więcej hybryd Toyoty niż rok wcześniej. Gwałtowny skok zainteresowania nastąpił w 2013 roku, którego wynik przebił sprzedaż hybryd w 2012 roku ponad trzykrotnie, co także wiązało się z premierą hybrydowego Aurisa. W ubiegłym roku co piąty Auris opuszczający salon był wyposażony w napęd benzynowo-elektryczny. Łącznie w Polsce jest już 5300 hybryd japońskiego producenta.
Rok 2015 także zaczął się bardzo obiecująco. W ciągu pierwszego kwartału salony Toyoty zebrały ponad 1000 zamówień na hybrydy. Klienci częściej wybierali Aurisa hybrydowego niż z silnikiem Diesla. Z kolei marzec okazał się pierwszym miesiącem w historii Toyoty w Polsce, w którym napęd hybrydowy był najczęściej wybieraną wersją tego popularnego modelu.
„Lawinowo rosnąca popularność samochodów hybrydowych nas nie zaskakuje, za to bardzo cieszy” – mówi Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland. – „Hybryda nie ma sobie równych pod względem niskich kosztów eksploatacji, jest rekordowo oszczędna, a do tego wyróżnia się nadzwyczajną płynnością jazdy i pełnym relaksem za kierownicą. Naszym celem jest przekonać Polaków, by docenili te zalety w równym stopniu co mieszkańcy krajów Europy Zachodniej, gdzie udział wersji hybrydowej w sprzedaży Aurisa przekracza już 50%”.
Hybrydy to jeden z najważniejszych znaków rozpoznawczych Toyoty. Choć samochody hybrydowe pojawiają się w salonach także innych marek, żadna inna firma nie buduje linii hybryd z taką konsekwencją ani zaangażowaniem. Na świecie dostępnych jest już ponad 25 modeli hybrydowych Toyoty. Sześć z nich firma oferuje w Europie, w tym w Polsce.
Klienci mogą wybierać spośród najpopularniejszych segmentów i typów nadwozi — hatchback, kombi, van i liftback. W lipcu w polskich salonach pojawi się nowa wersja kompaktowego Aurisa Hybrid oraz Aurisa Touring Sports Hybrid. Pod koniec roku spodziewamy się także po raz pierwszy premiery hybrydowej wersji ikony segmentu SUV — RAV4.